Scris de Iacob Sergiu
|
Luni, 19 Ianuarie 2009 14:29 |
Încetinirea ritmului de cre?tere economic?, restrângerea activit??ilor din domeniul construc?iilor ?i greutatea tot mai mare cu care companiile reu?esc s? ob?in? credite de la b?nci sunt doi dintre factorii conjuncturali cu care pia?a camioanelor grele s-a confruntat în ultima perioad?. Rezultatul? Cererea de vehicule comerciale grele, a consemnat cea mai semnificativ? sc?dere din ultimii zece ani, potrivit datelor furnizate de Asocia?ia Produc?torilor ?i Importatorilor de Automobile (APIA).
De?i sc?derile s-au manifestat diferit în func?ie de tonaj, acestea s-au f?cut resim?ite la toate categoriile. Astfel, pe segmentul vehiculelor de peste 18 tone s-a înregistrat o sc?dere de 22,2% în 2008, an în care s-au vândut doar 7627 de unit??i, dup? ce anul precedent înregistrase o cre?tere la 122% cu 9799 de unit??i vândute. Un recul care nu a mai fost înregistrat din 2002, an în care vânz?rile au sc?zut cu 23,5% fa?? de anul 2001. La fel s-a întâmplat ?i în cazul categoriei de 6-18 tone, unde s-a consemnat un declin de 26,6% dup? ce anul 2007 a însemnat o majorare de peste 50% pentru acela?i segment de pia??.
Per total, pia?a vehiculelor comerciale a crescut în anul 2008 cu 2%, procent salvat îns? de vânz?rile vehiculelor de mic tonaj. Cele mai c?utate m?rci de pe pia?a româneasc? r?mân Iveco, MAN, Volvo, Renault ?i Mercedes.
|