Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Taxa Auto >> Noi masuri fiscale, probabil de anul viitor
Noi masuri fiscale, probabil de anul viitor
Scris de Iacob Sergiu   
Luni, 30 Septembrie 2013 09:17

Taxa de autostrada si dezmembrarea programului rablaSaptamana trecuta a fost anuntata majorarea costului la unele tipuri de roviniete cu pana la 66%.  Din pacate Guvernul nu s-a multumit doar cu atat si de anul viitor ar putea sa fie introduse noi masuri fiscale in sectorul auto.

 

Acest lucru este de inteles, conform expertului auto Ion Lixandru, vicepresedintele Asociatiei Romane de Logistica care a afirmat urmatoarele: „Le-au scazut incasarile din taxele pe carburanti cu 40% de la inceputul anului. Era de asteptat sa vina cu astfel de decizii. E cel mai usor sa faci rost de bani asa”.

Acesta mai afirma si ca scumpirea rovininetei cu 66% nu va avea impactul scontat, chiar din contra: O sa creasca numarul celor care nu vor mai plati si vor risca sa circule fara rovinieta”.  Acesta a continuat in ideea ca: Sa ai pretentii sa egalizezi taxele la nivelul european in conditiile in care ai cele mai proaste drumuri, n-ai autostrazi, nu construiesti nimic, este penibil.

Subiectul rovinietei este inca discutat, majorarea pretului nu este inca garantata. Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor a spus ca in momentul in care vor avea un raspuns definitiv aceasta va fi comunicat.

Romania, tara cu cele mai multe taxe auto.

Incepand cu anul viitor se pare ca Romania va avea si o taxa pentru autostrada. Conform autoritatilor aceasta taxa va fi aplicata atat pe autostrazile vechi cat si cele noi iar costul va fi de 3-4 euro/100 km. Introducerea taxei de autostrada a fost justificata prin faptul ca nu exista bani la buget pentru constructia autostrazilor si pentru a atrage fonduri pentru a angaja o firma privata avem nevoie de fonduri din taxe.

Daca va fi introdusa si taxa de autostrada Romania va deveni tara europeana cu cele mai multe taxe auto din Uniunea Europeana. In tara noastra vor fi platite: asigurari auto obligatorii, viniete, taxe RAR, acciza din combustibil, taxe de prima inmatriculare, taxe de trecere a podurilor si in cele din urma si taxe de autostrada.

Expertul in transporturi Augustin Hagiu a spus urmatoarele despre numeroasele taxe auto din tara: “Si asa avem o dubla taxare. Guvernul va trebui sa decida foarte clar modul in care va taxa drumurile. Nu sunt impotriva taxei de autostrada insa cer sa nu platim de mai multe ori pentru acelasi drum”.

Impozitul pe vechiumea masinii.

In stadiul de plan pe mesele guvernamentale se mai afla un alt proiect cel putin controversat, introducerea unui impozit auto anual care va fi calculat in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si nivelul de poluare. Aceasta idee nu este noua, fiind discutata de ani de zile, inca dinainte sa se fi lansat prima taxa auto.
Chiar si taxa de poluare actuala nu a facut decat sa umple tara de masini second hand si sa bage comerciantii de masini noi in faliment.  Chiar si Programul Rabla a fost tratat cu o lipsa de seriozitate anul acesta datorita numarului redus de tichete. Analistul Auto Rzavan Mariniescu a afirmat urmatoarele despre Programul Rabla: "In piata s-a format un sentiment de asteptare. Romanii s-au obisnuit sa cumpere masinile numai prin Rabla, ceea ce este nociv. Asa s-a ajuns ca producatorii si comerciantii de masini sa spuna ca mai bine eliminam acest program".

Ideea celor din guvern este ca prin eliminarea Programului Rabla si scoaterea din functiune a taxei auto impreuna cu introducerea impozitului pe vechimea si poluarea masinii este ca ar duce la cresterea achizitiilor de automobile noi.

Daca va fi implementata aceasta taxa Guvernul Romaniei se va confrunta cu o problema sociala majora, avand in vedere ca mai bine de 3 milioane de romani detin masini mai vechi de 10 ani. Pe de alta parte, introducerea acestei taxe va elimina discutiile privind discriminarea taxei de prima inmatriculare.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.