Odata cu introducerea timbrului de mediu ca si noua forma a taxei de mediu, dealerii auto au inceput sa se orienteze spre masinile non-euro in timp ce vanzarile de masini second au fost blocate efectiv de timbru, conform directorului general al Radacini Grup, Nicolae Sorescu.
Opinia dealerilor despre Timbrul Auto:
Nicolae Sorescu a afirmat urmatoarele: "Programul 'Rabla', pe langa faptul ca a inceput cu balbaieli, nu-l vad ca pe o salvare a pietei auto si nicio inventie nemaipomenita. Noua taxa de mediu a facut ca samsarii sa se reorienteze si sa aduca masini non-euro din cauza valorii mici a noii taxe. E suficient sa va uitati pe ofertele din Autovit. Timbrul de mediu a blocat vanzarea masinilor second hand care sunt indigenizate in Romania pentru care s-ar fi facut, altfel, un buyback".
Diretorul general al Radacini Grup a declarat urmatoarele in legatura cu impactul asupra importului: "Avem de-a face cu o scadere a vanzarilor, dar la masinile noi. Avem o problema la importul nefiscalizat de masini rulate. Vorbim la general de afaceri de 1,2 miliarde euro in importurile de second hand intr-o adevarata jungla, din care statul trebuia sa colecteze 239 milioane de euro. Chiar statul nu are nevoie de bani la buget? Romania pierde mai mult de un miliard de euro din comertul cu masini second hand nefiscalizat. Totul se face pe persoana fizica. Numai in ianuarie 2013, s-au importat 208 masini din care vreo 20 erau Porsche Cayenne, Panamera, toate cu an de fabricatie 2013. E clar ca nededucerea TVA ca si companie, a facut ca aceste firme sa aduca masini din afara".
In primul trimestru al acestui an s-au inregistrat incasari de 65 de milioane de lei, adica jumatate din totalul prezis de 132 de milioane de lei. Aceasta suma include si incasari din taxa veche. Timbrul de mediu a fost implementat in data de 15 Martie 2013 iar de atunci taxa a fost calculata exculusiv pe baza emisiilor de CO2.
Conform infomratiilor de la Ministerul Mediului, pentru anul acesta sunt estimate incasari din Timbrul de Mediu mai mari cu 100 de milioane de lei fata de incasarile anului precedent. In acelasi timp suma care trebuie restituita platitorilor vechii forme a taxei de poluare este de 400 de milioane de lei.
|