Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Taxa Auto >> Timbrul de Mediu – Noua taxa de poluare

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



Scris de Iacob Sergiu   
Luni, 04 Februarie 2013 13:12

Timbrul de mediuTaxa de poluare a primit o noua denumire si un nou sistem de calculare astfel trezind o atitudine ostila in producatorii si comerciantii din industria auto. Timbrul de Mediu este un prim pas pentru ecologizarea parcului auto afirma guvernantii romani.


    Faptul ca taxa de poluare a fost schimbata din nou nu a surprins pe nimeni de aceasta data si nici redenumirea acesteia la „timbrul de mediu”. De aceasta data totusi in locul protestelor si reprosurilor din partea cumparatorilor schimbarea a fost intampinata cu declaratii ostile din partea membrilor industriei auto.

Taxa auto din perspectiva Guvernului Romaniei:

     Taxa de poluare a fost discutata in urma cu cateva saptamani chiar de catre premierul Romaniei Victor Ponta care afirma ca in cuantumul taxei de poluare vor fi luate in considerare doar valorile de noxe emise.

    Adevarul a iesit la suprafata odata cu aparitia Ordonantei care atesta faptul ca in calculul timbrului de mediu va fi luat in considerare si numaruld e cilindri, vechimea vehiculelor si normele Euro.    Aceasta noua modalitate de calcul va schimba valoarea taxei auto pentru automobilele vandute inainte de aparitia normei Euro 3 cand nu erau trecute emisiile de noxe in documente.

    Astfel vor exista doua metode de calculare a timbrului de mediu in functie de norma Euro inainte sau dupa Euro 3. Timbrul de este totusi o varianta mult mai reusita decat predecesoarele sale iar metoda de calcul este mult mai logica.

    Ca si exemplu de calcul al timbrului de mediu, pentru un autoturism Dacia nou cu motorizare diesel de 1.5 litri taxa de poluare ar fi 51 de euro dar pentru un autoturism Dacia identic dar cu vechime de 3 ani cu norma de poluare Euro 4 taxa de poluare ar fi 291 de euro.

Diferitele perspective asupra taxei de poluare:

    Impactul implementarii timbrului de poluare va fi simtit cel mai tare de catre cumparatorii de automobile. Guvernul Romaniei este de parere ca aceasta taxa auto are ca scop atat protejarea mediului cat si limitarea intrarii in tara a masinilor foarte vechi desi aceasta problema ar fi mai degraba de competenta altor institurii precum Registrul Auto Roman, Garda de Mediu sau Autoritatea Rutiera Romana.

    Cu toate aceastea, marile companii din industria auto combat timbrul de mediu argumentand ca s-ar putea imbunatati metoda de calcul. Reprezentantii Automobile Dacia au declarat astfel: „Dorim s? propunem dou? modific?ri: Introducerea unui prag minim pentru taxa actual? aplicat? vehiculelor Euro2, Euro1 ?i non-Euro pentru a frāna importurile de ma?ini de ocazie foarte uzate, poluante ?i care pun īn pericol siguran?a rutier? iar, īn cazul vehiculelor diesel Euro3 ?i Euro4, suger?m s? se evite sc?derea prea mare a valorii timbrului fa?? de taxa anterioar?, īntrucāt acest lucru ar conduce la cre?terea puternic? a importurilor de ma?ini de ocazie poluante īn materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi ?i de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importan?i ca ?i CO2“.

    Directorul Porsche Romania Brent Valmar a afirmat si el urmatoarele: „teama de intrarea unor ma?ini foarte vechi īn pacul auto na?ional ca urmare a noului sistem de taxare este nefondat?“. Īn urma unui studiu al pie?ei germane a ma?inilor de ocazie, directorul Porsche Romānia a ajuns la concluzia c? „prea multe vehicule foarte vechi sunt greu de g?sit pentru a le mai aduce īn Romānia. Trebuie s? ne uit?m mai degrab? la ma?inile cu norma de poluare Euro5 care ar putea invada pia?a autohton? īn detrimentul achizi?iilor de ma?ini noi“.


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.