Joomla Slide Menu by DART Creations
Prima Pagina >> Noutati >> UNTRR solicita eliminarea supraacizei pe carburanti

Sondaj de opinie

Cel mai bun constructor?
 



UNTRR solicita eliminarea supraacizei pe carburanti
Scris de Iacob Sergiu   
Miercuri, 02 Septembrie 2015 10:29

UNTRR-eliminarea-supraccizeiUniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania a solicitat Guvernului eliminarea supraacizei la carburanti incepand cu data de 1 Ianuarie 2016. Motivul acestei solicitari este faptul ca schema de rambursare a acesteia este nefunctionala.

 

Astfel, transportatorii rutieri din romania care fac curse internationale opteaza sa alimenteze inafara tarii, pentru a avita supraaciza.

In primele sapte luni ale acestui an a fost returnat doar 0.8% din bugetul alocat schemei de restituire a accizei. Reprezentantii UNTRR au afirmat ca: “ceea ce dovedeste inca o data ca aceasta facilitate este nefunctionala si ca supraacciza la combustibili ar trebui eliminata cat mai rapid, incepand cu 1 ianuarie 2016, asa cum prevedea initial Codul Fiscal”.

Restituirile sunt de doar 0,8% din cele estimate, din cauza birocratizarii excesive, perioadelor de rambursare extrem de lungi si impredictibile, iar scaderea drastica a volumului de carburant vandut in Romania a limitat castigul statului la sumele neplatite si la cele incasate din rata de schimb majorata cu 7,5%.” se mai afirma in comuniactul UNTRR.

Anul trecut, din bugetul alocat de 40 de milioane de euro s-au facut plati doar in luna decembrie, in valoare de 180.844 de lei. “UNTRR a atras atentia autoritatilor de nenumarate ori ca schema de rambursare a accizei suplimentare este nefunctionala, intrucat toti transportatorii rutieri romani care opereaza curse internationale alimenteaza in afara tarii, iar cei din zonele de frontiera, chiar daca nu fac transport international, au preferat sa alimenteze in afara tarii, iar transportatorii straini in tranzit au renuntat complet la alimentari cu carburant in Romania” se mai arata in comunicat.

Reprezentantii UNTRR au afirmat de asemenea si ca din cei 5 miliarde de litri de motorina si 2 miliarde de benzina consumati anual in Romania s-ar scadea 13.5%, aceasta ar anula veniturile suplimentare la bugetul de stat provenite din supraaciza.

Oficialii UNTRR au afirmat astfel: “Pentru a recupera, statul roman calculeaza rata de schimb pentru plata accizelor la carburanti intr-un mod ingenios la o rata de 4,7380 lei, in loc de 4,4093 (rata din prima zi lucratoare a Bancii Centrale Europene, rata obligatorie pana la atingerea pragului minim al accizelor la carburanti in UE), majorand cu 7,45% valoarea colectata in lei. Aceasta rata de schimb originala ar insemna o acciza de 430 euro/1000 litri calculata la rata de schimb a BCE, cu 100 euro mai mult decat rata minima reglementata la nivelul UE - avand in vedere ca TVA se adauga pretului final si accizei, doar ca aceasta majorare de sapte centi si rata de schimb originala, cu tot cu TVA - contribuie la majorarea cu 12,4 eurocenti/litru de motorina”.

Acestia au continuat afirmand ca: "Cu una dintre cele mai mici valori de rambursat, Romania dovedeste ca este incapabila sa administreze acest sistem, si sa restituie 0,04 euro/litru sau 40 euro/1.000 litri asa cum se mentioneaza si in nota de fundamentare a propunerii de renuntare la acest sistem si la supraacciza in sine. (…) Castigul statului roman este limitat pe fondul scaderii consumului profesionistilor si amatorilor la «ciupeala» din sumele ramase din bugetul alocat pentru rambursare si neplatit, precum si din rata schimb".


 

Inregistrare

Atentie: In campul "Utilizator" nu se accepta spatii.